8 PLAY
Zobrazit řešeníZadání vypadá jako bludiště 4x4, kterým se chceme dostat z pole PLAY k cílovému praporku. Po cestě budeme asi vybírat písmena z kruhů a něčím otáčet o naznačené úhly. V zadání je navíc jediné velké písmeno “V” v kruhu kolem PLAY, tedy pravděpodobně první písmeno zprávy.

Následuje těžký nápadový krok, který se dá obejít věštěním začátku tajenky nebo vyčekáním nápovědy. PLAY je název tlačítka různých přehrávačů a má svůj ustálený symbol: trojúhelník, často rovnostranný, ukazující jedním vrcholem doprava, často je celý v kolečku. Když si ho představíme v prvním kruhu, vypadá to nějak takto:
Pravý vrchol trojúhelníku ukazuje na předpokládané první písmeno zprávy “V”, další dva vrcholy ukazují na písmena “ÝB”, nabízí se tedy, že zpráva začíná slovem “VÝBORNĚ”. Symbol PLAY intuitivně ukazuje doprava, posuneme se tedy s trojúhelníkem doprava.

Vrcholy ukazují na písmena “NOR”, ale v kruhu je naznačeno otočení o 120°. Když ho provedeme, dostaneme sice stejný obrázek, ale “čtecí” vrchol nyní ukazuje na písmeno “O”, takže od něj po směru čteme “ORN”, což chceme.
Kam nyní dál? Čtecí vrchol ukazuje šikmo doprava dolů pod úhlem 210°, my se ale chceme pohybovat v ortogonálním rastru. A jeden z vrcholů ortogonálně ukazuje. Tím se tedy budeme řídit a půjdeme opět doprava. Tam po otočení trojúhelníků o 90° čteme od čtecího vrcholu očekávané “Ě” a pak ještě “PR”. A jeden z vrcholů opět ukazuje ortogonálně, tentokrát dolů.

Projdeme celou cestu k cílovému praporku a po cestě čteme “VÝBORNĚ PRAPOR ZAKRÝVÁ NÁPIS ↻300° A PROTO VÁS CÍL NEZ”. Pokud si na místě cílového praporku představíme nápis “↻300°”, můžeme trojúhelníkem i na cílovém poli otočit a číst “AST”. Zpráva i tak vypadá useknutě a očividně říká, že nás cíl nezastaví. Pokračujeme tedy v pohybu dál dle dosavadních pravidel, s tím rozdílem, že navštěvujeme pole, kde už jsme předtím byli.
Zprava pokračuje “AVÍ ANI ZEĎ”, načež směrový vrchol ukazuje do zdi. Jelikož nás nezastaví ani zeď, teleportujeme se zdí na druhou stranu bludiště (zprava doleva, zdola nahoru, nebo naopak) a můžeme pokračovat ve čtení zbytku dlouhé zprávy: “DEVĚT ZE ŠESTNÁCTI POLÍ MÁ UNIKÁTNÍ POŘADÍ ODCHOZÍCH SMĚRŮ ŘEŠENÍ JE NA MÍSTĚ OTAZNÍKŮ LDP?DH?PH?DPDPH??DLHLHP?H?DP?HDL HODNĚ ŠTĚSTÍ TI PŘEJÍ ORGANIZÁTOŘI”. Posledním krokem jsme se dostali zpět na začátek do prvního pole a prvního natočení trojúhelníku.
Po cestě jsme každé pole navštívili právě čtyřikrát a pokaždé z něj odešli jiným ze čtyř směrů. Shluk “LDP?DH?P...” z mezitajenky zřejmě odkazuje na směry Levý, Pravý, Horní a Dolní. Celý shluk dokážeme rozsekat na osm čtveřic. V každé čtveřici jsou právě tři unikátní písmena z množiny LDHP a jeden otazník. Namísto otazníku tak můžeme dosadit zbývající směr. Například do první čtveřice “LDP?(H) je jediné, vpravo dole od PLAY. Na místě otazníku, tedy Horním odchozím směrem, je písmeno “d”, první písmeno tajenky. Z dalších sedmi čtveřic získáme dalších sedm písmen a celá tajenka zní “dál gril V”, dalším stanovištěm je tedy gril východně.
